tisdag 14 oktober 2014

Mardrömmar

Inatt drömde jag kraftiga mardrömmar. 
Jag opererade mig och när dom skulle ta bort bandaget ramlade örat av. 
Hjälp. Panik. Vaknade helt svettig och kände inte mitt öra. 
Det var som om örat och kinden hade somnat på nåt vis. 
Shit vad läskigt. 

När jag gick upp rann det ut 15 l gult gegg ur örat. Trevligt ( Ooops...hoppas du som läste inte åt nu )

Efter frukost och Emma gått till skolan gick jag en 4,5 km pw. 
Lyssnade på radion. På mix megapol. Då pratade dom om att mista en kroppsdel. 
Är det ännu ett tecken?Först mardröm om att tappa örat. Sen ett radioprogram där som pratar om att förlora en kroppsdel. 
Hjälp! Den där jäkla operationen knäcker snart mitt psyke. 


Igår träffade jag en arbetskamrat som tyckte jag så annorlunda ut. Vet inte hit jag ska tolka det?
Gammal? Sliten? Trött? 

Hon sa att jag var fin i långt hår.
Ja det har ju växt ut en del nu. Men det är väldigt slitet. 
Fast jag sparar det till efter OP. 
Vill veta hur ärret blir. Och hur jag ska klippa mig för att dölja det lite. 

Jag känner knappt igen mig själv när jag ser mig i spegeln. Känner mig som ett vrak. 
Ska bli skönt att få komma iväg några dagar. Ensam. Äta o dricka gott. Gå på stan med en vän. Softa i myskläder och sitta uppe länge o prata med henne. Skatta.  Och sen en härlig tjejfest på det. 
Det känns som lyx för mig. Men det här behöver jag. 

Idag ska Emma o jag plocka löv och göra det årliga lövavtrycket. 

Sen blir det en bara till att ta det lugnt. Grått o trist ute så skönt att bara vara inne och softa. 

Ha en bra dag ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar