onsdag 8 oktober 2014

Lax

Samma tryckande känsla i bröstet idag. Tankar som snurrar. 
Gav mig ut och sprang 4 km på förmiddagen. 
Skönt att springa av sig lite. 

Har rensat , plockat fram grejer, tagit kort och så har mamma hjälp till att lägga upp på loppissidan på fb. Jag har varken lust och energi till att göra det. Räcker med att rensa "skiten". Tack mamma ❤
Har sålt för för flera hundra på bara två dagar...men tyvärr försvann dom lika snabbt igen. Hämtade ut medicin idag för 450:-  Hutlöst!

Och dessutom får jag ont, och då menar jag ONT, i örat av den ena. Men det funkar förvisso väldigt bra. 
Den andra blir jag trött och dåsig av. Det vill säga helt förbi. Inte för att jag vet hur det känns att känna sig drogad. Men jag kan tänka mig att det känns lite som jag känner mig nu, flummig. Och jag bör inte köra bil när jag har tagit denna medicinen. Helt förståeligt. 

Nu ska jag tända ljus och gosa ner mig under en filt med Emma o se hennes favoritprogram innan hon ska sova. Halv 8 hos mig. 

Idag var Emma HELT säker på att hon hade lagt sitt Monster High samlaralbum i sin väska efter att ha tittat i det i skolan. Helt säker var hon oxå på att hon inte hade tittat i det här hemma i går. 
Så vi trodde ju att det hade försvunnit på skolan. Men...det där med att vara helt säkert...hm.
Det låg nämligen under (?!) soffbordet. Jag hittade det idag när jag flyttade bordet.
Vet nämligen att den här lilla damen lägger saker där ibland när hon ska städa undan och inte orkar gå in med sakerna i sitt rum. 
Så när Emma är heeeeelt säker nästa gång får man nog ta det med en nypa salt. 

Idag har vi ätit lax. Passade på när Micke jobbar. Jag älskar lax och det har Emma oxå börjat göra. Hon har tjatat om rosa fisk. Underbart. 
Hon är inte som alla anda barn som gillar köttfärssås eller tacos. 
Hon gillar potatis och lax. 
Gott!



Idag har inte varit en bra dag. Men efter ett samtal med en vän nu ikväll känns det lite bättre. 
Hoppas på en bättre dag imorgon. 
Nu tv en stund med Emma. Sen ser jag fram emot programmet om Zlatan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar