fredag 31 oktober 2014

Bus eller godis

Ingen bra dag. Vaknade med huvudvärk ,trött och frusen. Svullen (vätska) och ont i kroppen. 

Som tur är ville Emma ha sovmorgon så jag fick ligga länge iallafall. 

Vi softade med lång frukost framför tvn. 

Cyklade till affären. Hem och åt lunch. 

Baaam! Dags igen. Ramlade i köket. Rakt ner i golvet och huvudet i en stol. 
Slog i bakhuvudet rejält. Sidan av benet o armen. 
Stackars Emma. Gör så jävla ont i mig att
hon ska behöva med om detta. 
Hon blev ledsen. Jag blev ledsen. Hon hjälpte mig upp och sa:
-Mamma, jag ska alltid ta hand om dig. 

Lilla barn ❤

Började städa här hemma för att slippa tänka och känna...och så ville jag att Emma skulle se att jag var ok. 

En kompis o hennes mamma kom och hämtade Emma. Hon fick följa med hem dit. Snällt. 
Skönt att hon får göra nåt annat än vaka över mamma. 
Jag satte mig i ett bad och när jag väl slappande av kom alla känslorna och jag fullkomligt bröt ihop. 
Tokgrät. 
Ringde en vän. Jag sa inte så mycket. Grät mest. Men skönt att ha någon som kunde trösta en stund. 

Nu känner jag mig lite bättre... 

Ska ta en kopp te. Köpte nåt nytt idag som jag ska testa. Smak av päron och choklad. 
Låter ju inte helt fel iallafall. 


Och godisskålen står redo om nån kommer och säger:
-Bus eller godis 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar