onsdag 29 oktober 2014

Blinka lilla stjärna

Startade dagen med en 4 km pw. 
När vi hade fixat oss drog vi till Ikea
på brunch.
Idag fick jag testa på att krama toastolen på Ikea. Not nice. 
Kräkas på Ikea. Vilken merit. 
Det var inte pga av maten utan pga av yrsel och "gung".
Blev bättre direkt efter att jag hade "kramats" klart. 

Köpte skridskor till Emma på Stadium. 160:- med medlemsrabatt. Galet billigt. 
Nu har hon skridskor till ishallsdagen med skolan. Och denna vintern ska vi gå mer på allmänhetens åkning. 

Hem och softade. 
Jag tog en pw till på 4 km. 

Hem och lagade mat. Testade en ny kyckling idag. Gott gott i gott gott. 



Pianot levererades och står nu i källaren. Emma började spela direkt så Blinka lilla stjärna har jag hört ett antal ggr i em ;)
Hon blev så glad över pianot. 
Tack farmor Ulla <3





Nu ikväll har vi varit på fika och fixat lite i Patric och Tildas lägenhet. 
Dom kommer få det så fint och mysigt. 





Dom är så duktiga och målar och fixar. Så stolt över dom. 
Emma trivdes direkt och ville sova över hos dom varje dag hahaha

Om några dagar går flyttlasset dit och dom blir sambo på riktigt. Härligt ❤

Och jag, ja jag måste snart börja inse att min son är vuxen.
Och pojkrummet får istället bli Emmas rum.
Min son är vuxen...min son har flyttat hemifrån. Helt galet ju. 
Tur att jag har ett barn hemma ett tag till hehe
Annars hade jag nog varit helt knäckt. 

Imorgon Leos lekland med Emma o en kompis. Herre Gud. Jag blir trött bara av att tänka på det. 

Sov gott ❤

Jag läser om den stackars flickan som slogs ihjäl i Karlskrona för några månader sedan. Så hemskt. Ofattbart. 
Sjuka, hjärtlösa, känslokalla människor.
Skrämmande. 
Och så smärtsamt att tänka på hur den stackars lilla flickan hade det sista timmarna i sitt liv. Ja eller sista tiden i sitt liv.
Misshandlad till döds. 
Tänk om hon ändå hade fått hjälp i tid...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar