söndag 19 februari 2012

Ranelid?

Detta är oxå ett kräkigt inlägg. Fast då beror det inte på Mr. Kräk utan på årets melodifestival. Vad händer? Den enda som verkligen har levererat är Loreen. Men Ranelid?
Jag varken gillar eller ogillar Ranelid eg men att han är med i Mello känns mest som ett skämt. Men det är väl som Mikael Wiehe sa i morse, på Nyhetsmorgon, att han är en modig man. Och antingen uppskattar man det eller hatar man det.
Folk röstade ju uppenbarligen eftersom han togs till Globen. MEN, frågan är då, vilka röstade? För det man kunde läsa på FB och Twitter igår var ju att folk bara kräktes galla över att han var med.

Låten har ett bra sound och med lite mix hit och dit så kommer det nog bli en hyfsad sommarplåga. Och som sagt, en sommarPLÅGA, som man glatt kommer dansa till och förmodligen sjunga med till oxå. Du kanske inte tror det nu...men jag lovar, det kommer att bli så :)
"Om kvinnan säger nej…till mannens säd i 60 år… så dör mänskligheten ut." Hahahahaha

Tycker eg inte Mello är bra alls iår. Men, det liksom hör till att man ska äta gott och titta på Mello. Svårt att bryta trenden. Fast igår var verkligen en sån kväll då jag tänkte lova att aldrig mera titta men...ingen ide att lova nåt sånt för nästa helg tittar jag igen...och förmodligen så "gnäller" jag nästa söndag oxå. Typsikt svenskt!

Jag tror, utan att veta vilka mer artister som ska uppträda, att Loreen tar hem hela skiten. Ska nog sätta en slant på det!

Tillbaka till Nyhetsmorgon och Mikael Wiehe. Det var en bra intervju med honom på Nyhetsmorgon i morse och jag grät när han sjöng sången han skrev til Björn Afzelius.

Söndag i dag då ja, vilket innebär att vi ska storstäda. Vi har skjutit på det hela helgen. Kräkarsjukan och rensning av garderob och förråd kom i vägen.
La ut kläder på loppissidan på FB igår och jag har redan sålt för 500 :-
Perfekt!

Så idag blir det städa, ut en runda och få frisk luft och så ett indoorpass ikväll. Härlig söndag!
"Peppar, peppar..." Än har Mr.Kräk inte vågat attackera nån annan än Emma. Som för den delen har återhämtat sig och nu mår bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar