onsdag 8 februari 2012

Bluffare

Idag ringde en bluffare hit. Min man svarade. Hon pratade dålig engelska och sa sig veta att det fanns virus i windowsdatorer i området. Hon ville att vi skulle lämna uppgifter så skulle hon hjälpa oss att få bort det. Jo tjena, försöka går ju!
Läste alldeles nyligen om såna bluffare som lyckas ta sig in i datorn och komma in på ens konto etc pga av att man lämnar ut vissa uppgifter.
När min man började ställa frågor om företaget etc så bröts helt plötsligt samtalet. Då var det inte lika kul längre.
Jäkla bluffare!

Jag är upprörd och riktigt jäkla förbannad efter att ha läst detta. Och detta.
Hur sjuka människor finns det egentligen? Och får vem som helst verkligen skaffa barn?
Tragiskt och ledsamt. Det borde införas lämplighetstest för föräldrarskap!

Men jag blir glad när jag tänker på att Emma har hittat en fin kompis på dagis som vi idag har varit och lekt med. Pulkaåkning och fika utomhus. Mysigt.
Emma har många bra dagiskompisar men ett par är extra speciella för henne och det känns väldigt kul att vi har lärt känna deras goa föräldrar.

Som sagt, vår dag började med att vi var och åkte pulka och fikade ute i snön.
Hem och åt lunch. Pluggade lite. Syrran kom hit och vi fikade på lite våfflor.
Hon passade Emma medan jag var på dansmix. Tack söta Linis!
Innan hon åkte hem tog vi en kvällsfika.
Nu sover Emma och jag ska plugga lite till. Sen blir det mysa under filten i soffan. Jag är trött,frusen och har en gnagande huvudvärk. Seeegt!

Jag fattar ingenting...veckorna går så sjukt fort. Det känns som att det var igår när jag skrev att jag skulle se på min favoritserie Revenge. Men imorgon är det dax igen. Det har alltså gått en hel vecka.
Vad hände?

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar