onsdag 1 februari 2012

Mamma

Mamma, kom! Mamma, titta! Mamma...mamma, MAMMA!
Väldigt mycket mamma just nu.
Undra hur många ggr om dagen min dotter säger mamma?
Och hur kan man prata så mycket som hon gör? Mundiarré. Pjuuuh!
(Kanske funkar med Dimor? Hihi)

Läskigt också över hur lik hon är mig i humöret. Tjurar och gnäller så fort nåt inte passar och ett humör utan dess like. Från skratt till sur som en citron på mindre än en mikrosekund.
Fast...oftast är vi väldigt glada, mysiga och charmiga. Smarta är vi oxå ;) Min man påpekar dock väldigt ofta att Emmas smarthet kommer ifrån honom. Pffft...

Idag har jag ingen bra dag. Vissa dagar vill jag strunta i allt, öronproppar i och så krypa ner under täcket igen.
Idag är en sån dag. Men det är bara att bita ihop. Brukar gå över lika snabbt som det kommer så en promenix för att rensa tankarna, kaffe, en bra bok (visst fanken, jag har en studieuppgift att göra) och så kanske en liten powernap innan mannen drar till jobbet så är jag på topp igen.

Idag blir en riktigt soft hemma-dag. Svärmor kommer på fika i em och vi ska bjuda på våfflor.

Jahopp...under dessa tio min som jag har skrivit här så har hon sagt mamma MINST 30 ggr. Det är sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar