söndag 5 februari 2012

Nää men det är väl inte kallt ute?

Nää det är ju bara -20 grader. Inte ett dugg kallt. Alldeles lagom skulle jag vilja säga. Lagom kallt för att det ska bli istappar både här och där om man går ut. Hujeda mig så kallt. Ändå så ska jag gå ut och gå en runda. Galen? Ja, jag är minst sagt galen.
Jag är kräjsy, som Emma brukar säga.
Jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle.

Jag står ofta och dansar som en tok framför spegeln. Enormt nördigt, jag vet.
Jag sjunger i duschen. Toksjunger. Använder duschmunstycket som mick och låtsas att jag står framför idoljuryn. Nää, nu dog jag. Hur pinsamt är inte det?
Jag fiser under täcket och ligger med spänning och väntar på att mannen ska upptäcka doften. Då skrattar jag nästan på mig. Lika kul varje gång. Moget!

Som sagt, jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle.
Tur att jag har hittat en man som står ut med mig :)

Nu har jag haft en mysig söndagsfrukost med min fina man och min underbara dotter.
Jag känner mig stark idag!
"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar