torsdag 22 december 2011

Vart bor Tomten?

Jo, ni förstår, Emma har precis berättat att han bor i en grotta, långt, långt in i skogen i Stockholm.
Så nu vet ni. :)

Jag frågade henne vad han äter eftersom han bor i en grotta.
-Han äter gröt, sa Emma.
-Men finns det en spis i grottan? sa jag.
-Nää men han värmer ju det i en skål svarade den kloka lilla tjejen då.

Såklart att han värmer det i en SKÅL...att jag inte tänkte på det. Hahaha!
Underbart att lyssna på barns tankar och funderingar!

10 frågor till Emma

Godaste maten? Rostade mackor ( mat? )
Finaste färgen? Rosa
Favoritgosedjur? Kaninen jag fick när jag fick när jag var liten
Bästa leksaken? Eh...eh...eh...tänker länge och säger sen, Flygplanet. (jahopp tänker jag genast då, när lekte hon med det? Är ju bara dockhuset, prinsessdockorna och spisen som det leks med här hemma )
Favoritfilm? Dinousarierna. ( Mhm...konstigt då att Tarzan, Pippi och Lilla sjöjungfrun går om och om igen )
Bästa sången? Törnrosa
Roligast att göra med mamma och pappa? Gå till lekplatsen. Nej, jag menar fredagsmys.
Roligast att göra på dagis? Leka med Elin och att vara i motorikrummet
Vilket djur gillar du? Elefant
Vart vill du resa? Till simhallen

Simhallen vill min dotter resa till. Inga höga krav där inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar