torsdag 22 december 2011

Da´n före da´n före...

...doppareda´n och här ligger jag med igentäppt kran. ( som ett litet slan, sa min man...hm... )

Jäklar vilken förkylning jag har åkt på. Natten har varit hemsk. Feberfrossa, värk i hela kroppen och bihålorna känns som om dom ska explodera.
Jag tackar mig själv för mitt kontrollbehov, ibland kan vara positivt att beta av den där "to do"-listan i tid. Tur att allt till julen är klart. Hur skulle det annars ha gått? Nu kan jag ligga nerbäddad med gott samvete.
Tur att min man har en så "slanig" fru som fixar allt :)

Jul snart då ja...Ingen julfeeling direkt. Jag är ju ingen julälskare men det blir ju inte bättre av att det är så grått och trist ute. Fast egentligen vill jag inte ha snö heller. Dilemma!
Jo, fast lite snö över julen i måttliga mängder är väl mysigt.

Jag tänker på alla som är ensamma eller far illa över julen. Gör ont i mitt hjärta. Jag har bestämt mig för att alltid göra en god gärning innan jul. Förra året hjälpte jag en mamma som hade det tufft ekonomiskt och köpte presentkort på Ica. I år har min man och jag köpt julklappar med "bra och ha" grejer och lämnat till stadsmissionen. Känns bra! Jag vill ju helst ge mer, jag är ju som jag är och vill ju gärna hjälpa alla...


Ha en bra dag. Stressa inte ihjäl er....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar