onsdag 14 december 2011

Finaste Lucian

Så här såg vår lilla lucia ut på dagis igår. Hon såg inte så nöjd ut utan tyckte nog mest att allt var konstigt. :)
Hon var så gullig nu i kväll. Jag hoppade i myskläderna då sa hon:
-Åh vad fin du är mamma.
-Tack, vad snäll du är Emma.
-Jag är med fin, pappa oxå så vi är en fin familj, sa hon då lilla hjärtat.

Nu i kväll har hon lekt jättebra i sitt rum. Hon har lekt prinsessleken, som hon själv kallar det. Hörde henne säga:
-Låt mig presentera drottningen.
Låt mig presentera?! Hur har hon lärt sig säga så? Det lät så kul.

Vi tittade på bilderna från luciatåget och då sa hon:
-Det där är ****, hon är snäll. Fast i bland är hon tjurig men då går jag och leker med nån annan person.
Hahaha, nån annan person....
Hon är säger så mycket roliga saker den där lilla skruttungen.

I morgon kommer hennes kompis Theo hit. Vi ska ha ett litet minikalas för bara dom två. Mysigt!

Nu ska jag plugga sen sova.

Natti!


Ramona, för att vara min vän så måste man förtjäna det. Se till att bjuda mig på nån god mat. Hihihi Puss

2 kommentarer:

  1. Så söt! Deär underbara i sina samtal och funderingar. Tänk om man kunde bromsa tiden, bara lite... Och er lilla tjej har fyllt år! Så fina bilder från kalaset! Hon är som en liten docka. Min dotter är mer som... Pippi Långstrump eller nåt... :-D

    SvaraRadera
  2. Ja det är en rolig tid nu ;)
    Emma fyller på söndag, vi har bara haft ett kalas i förskott. På söndag ska hon ha ett prinsesskalas med sina kompisar :)
    Ja, hon är söt men "pippi" är oxå väldigt söt :)

    SvaraRadera