fredag 30 december 2011

Skönhetssömn

Inte konstigt att jag ser ut som jag gör. Får ju ingen skönhetssömn!!!
Inatt kom jag i säng runt 03.30. Fick sitta uppe i soffan med Emma som hade feber, hosta och inte kunde sova. Hon hade ont i ögonen oxå sa hon.
Lilla skruttan. Hon har legat i soffan hela dagen. Men det är bra. Såna här dagar får man ju se hur många filmer man vill. Bättre att vila upp sig och bli frisk.

Jag ska krypa ner brevid lillskruttan nu och vila en stund. Kanske kan sova igen lite tid så att jag inte ser förjävligt ut imorgon.
Man kan ju inte se ut hur som helst när det är nyårsafton och allt. ;)

Ser fram emot en mysig kväll med vänner, gott att äta och dricka, roliga lekar, mys med barnen...och att få skåla in det nya året med min älskling.
( hoppas bara att Emma är feberfri och pigg imorgon...hoppas , hoppas )
Jag tänker inte ha några nyårslöften, kan ändå inte hålla dem. Men jag ska sträva efter några mål som jag hoppas på att kunna nå upp till.

* Fixa källaren åt Patric
* Måla om hallen och vardagsrummet
* Måla om möbler till hallen
* Träna mer och äta mindre chips och godis
* Göra en stek
* Spara till Thailandsresan
* Skriva fler krönikor och skicka till olika tidningar
* Ta kontroll över PMS-monstret
* Vara ägare av en One Piece
* Se till att bli bjuden på middag av Emmy, Remsans bistro. ;)
* Rensa och skänka bort överflödiga saker till bättre behövande
* Rensa bort personer ur mitt liv som bara stjäl onödig energi
* Sluta gnälla över saker jag INTE har och istället vara tacksam över det jag har

Tror att 2012 kommer att bli ett bra år...jag känner det på mig.


Här kommer Pippi Långstrump (tredje gången vi ser en Pippifilm idag) tjolahej tjolahoppsan sa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar