söndag 4 december 2011

Bio

I dag har det varit perfekt bioväder. Så vi har haft biomys fast här hemma. Vi släckte, rullade ner, fixade god fika, gosade ner oss under filten i soffan och tittade på film.
-Man måste vara tyst när man går på bio sa Emma och det passade mig perfekt. Huvudvärk, täppt och trött, så jag passade på att ta en powernap mitt i filmen. Tror inte Emma märkte nå´t :)
Igår hade vi en mysig dag och kväll i stan hemma hos föräldrarna och småsystrarna.
Gott att äta, fika, Emma lekte med mostrarnas gamla barbiedockor, vi spelade kort och så tittade vi på Så mycket bättre. Jag var chaufför åt min man som var på julbord med jobbet. Min tredje helg utan en droppe att dricka och det funkar precis lika bra utan alkohol. ;)
Snart vankas det lucia på dagis. Emma har inte kunnat bestämma sig för om hon ska vara tärna eller lucia. Men idag när vi plockade fram luciakläderna för att prova om dom var lagom så bestämde hon sig för att vara lucia. Så idag har det övats här hemma.
Nähe, klockan är snart 16 och jag går fortfarande i pyjamas. Kanske är dax att ta tag i sitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar