söndag 18 december 2011

Hipp hipp hurra

I dag fyller vår älskade lilla Emma 3 år.

Jag är så trött att jag knappt orkar skriva. Julfest till långt in på natta och så upp i morse för att sjunga för Emma.
Vilket Emma till en början inte uppskattade utan tyckte mest att vi skulle sluta sjunga :) Men när hon såg paketen vaknade hon till liv och öpnnade glatt sina presenter.
Trots vårt överraskningsfixande i hennes rum med en liten ommöblering och ny spis med tillbehör, så var det ändå den enkla och simpla barbiedockan som var bästa presenten :)
Det har varit fullt ös sedan vi gick upp i morse. Stök och bök inför prinsesskalaset som Emma hade för sina kompisar.
Det var fullt ös i huset mellan 14.00-17.00 med 8 barn och 11 vuxna.
Men oj vad lyckat och trevligt det var. Allt gick jättesmidigt och barnen lekte väldigt bra tillsammans.
Emma bjöd barnen på korv med bröd från sin egen korvkiosk och dom vuxna fick smörgåstårta.
Barnen fick pärla och rita om dom ville men mest var det fri lek i Emmas rum.
Det bjöds även på glass och så var det den traditionella fiskdammen.
Vi hade en liten present i allas påsar och mindre med godis istället.
Ett lyckat kalas där både barn och vuxna verkade nöjda och framförallt så var Emma väldigt nöjd och glad, det är det viktigaste.

I går var vi som sagt på den årliga julfesten hos Sara och Patrik som var precis lika rolig som alltid. Julklappspselet, tävlingar, gott att äta och dricka, mycket skratt och väldigt härligt umgänge.
Det var väl inte det ultimata att gå på fest dagen innan kalas. Trodde för en stund att det skulle vara kört för min del i dag, med tanke på att vi som vanligt kom i väg sent från festen, men jag har tagit mig igenom dagen med bravur.
Men nu...nu är jag mer död än levande. Jag är inte bara trött, jag är helt utslagen
Borde legat i sängen nu eller rättare sagt nyss.

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar