fredag 16 december 2011

Jagad

Jag känner mig jagad! Jagad av fredagar. Jag har inget emot fredagar egentligen men...det är fredag hela tiden. Nu är det fredag, IGEN! Veckorna går FÖR snabbt. Jag hinner inte med.

3-årskontroll i dag - check!
Gick bra, Emma gick igenom utan anmärkning :)
När vi hade varit där köpte vi färska frallor och gick hem och hade en mysig frukost.
Sen låg hela familjen på soffan och somnade en stund. Jäklar vad skönt det var!

Nu har Emma, till min fasa, tagit över tv-rummet och byggt en koja. Eller, jag menar, ett slott. Och som pricken över i:et så har jag en toarulle mitt framför mig nu när jag sitter vid datorn. Toarullen är en skorsten.
Jag är som sagt var inte jätteroad över kojan men det här är en sån stund man får bita ihop, gilla läget och använda en vit lögn:
-Åh, vad fint du har gjort det Emma. Vilken bra ide att du har använt alla kuddar i soffan, plädarna och byggt en koja.
-Ett slott är det mamma, ett slott!
-Ja förlåt. Så fint slott du har gjort lilla gumman.
Och så lägger man huvudet lite på sne, biter ihop käkarna och tvingar fram ett fint leende ;)

Äh, så farligt är det väl egentligen inte. Klart hon ska bygga en koja. Det är bara det att vardagsrummet är min fristad. Där vill jag ha någorlunda ordning.
Men är Emma nöjd och glad så är jag. Och "slottet" är ganska fint. Det är en kreativ liten tjej vi har.

I går kväll hade vi besök av Sara, Patrik och Theo.
Det var väldigt trevligt och vi bestämte att vi nästa år ska införa att ha vardagsträffar då man bjuder varandra på mat. Lite vardagslyx helt enkelt.

Nu bjuder Emma på fika i kojan, förlåt, slottet...spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar