fredag 18 december 2009

Tårt h-vete

Har bakat tårta. Blev inte alls så som mamma brukar göra den?! Jag gjorde som det stod på receptet ändå blev det pannkaka av allt. Hade beställt en fin bild på Emma som man skulle lägga på tårtan. Det blev så bra först när jag la dit den. Yes! Tänkte jag. Nå´t som lyckas iaf. Mmm El hur?! Maräng/hasselnötslagret ovanpå tårtan lyser igenom kortet. Emma har bruna fläckar i hela fejan och så är hela hon helt "bucklig".
Hm...
Jag brände mig på fingrarna, skar mig på knogen...jag ska INTE baka. Jag är inte skapt för att baka. Älskar att laga mat...men baka...näe. Nästa år gör nå´n annan tårtan. ( ska boka min kusin Frida flera månader innan. Hon är däremot grym på att göra tårtor )

Den som gnäller på min tårta imorgon åker ut, fortare än kvickt ;)

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag skrattade gott åt ditt tårtinlägg Malin. JAg kan se mig dig stå och svära lite smått för dig själv=)
    Det är bara att höra av dig för tårta nästa år :)
    Hoppas att lilla Emma-fisen får fick en härlig födelsedag!!
    Kram och GOD JUL på er hela familjen Unger!!!

    SvaraRadera
  2. men lila malin.. det blir säker jätte bra.. det är smaken som e det viktiga.. jag vet hur trött o arg man blir på sig själv när man vill göra alt så bra som möjligt.. den e säker jätte fin och jätte god...

    SvaraRadera
  3. Frida: Haha ja du har helt rätt, jag svor en hel del ;) Som sagt, nästa år bokar vi en av dina tårtor. God jul! Kram
    Josse: Tårtan var väl ganska ok trots allt? ;)

    SvaraRadera