måndag 28 december 2009

Sovmorgon

Idag sov Emma till nästan 9.00. Gissa om jag var förvånad när JAG vaknade innan henne.
Visserligen har hon som vanligt bökat lite inatt men det brukar aldrig hindra henne från att vilja gå upp vid 07.00 annars. Men hon tyckte väl att det var dax att mamma o pappa fick sova lite.
Tack Emma ;)

Idag ska vi lämna in den bärbara datorn *snyft*. Är fel på batteriet. Men hur ska jag klara mig utan datorn? Vi har ju en i källaren oxå men där blir det ju inte att man går ner o sätter sig. Patric hade en i sitt rum innan men den har han oxå flyttat ner. Han o hans kompis Oliver satt här o lanade igår. ( hur orkar man sitta uppe hela natten o spela? )
Patric fick visserligen en mini laptop i julklapp. Jag får låna den helt enkelt ;)
Hur el hur så måste jag organisera alla bilder på denna datorn nu och bränna ner dem eller föra över dem till nå´n annan dator så dom inte försvinner när denna lämnas in. ( Patric, I need help! )

Annars så blir det lugnt idag. Josse o barn kommer snart hit. Jag ska klippa Robbin.
Hela denna veckan blir lugn tror jag. Bara vara hemma. Inget sta´n iaf. Väntar tills det blir halva rea priset. Då är det kul att shoppa!

Var ju inne en runda igår och shoppade lite med Pillan. Gjorde några fynd men hittade så klart inga byxor som jag var ute efter. Hm...
Kanske var bra. Vill ju gå ner 2-3 kg till. Roligare att köpa byxor när "baken" har minskat lite i omfång. Hahaha
Emma var hos mams o paps medan jag var i stan. Micke jobbade.
Hon hade varit sååååå snäll. Inte ett pip eller gnäll och hon hade ätit hur bra som helst. Mmm...men så kommer mamma hem o då blir det gnäll direkt.
Hoppas hennes mage börjar ordna till sig nu för igår åt hon bra hela dagen. Först bra hemma hos mamma, sen var ju Pillan med hem hit och vi gjorde pasta o köttfärsås och då åt hon oxå jättebra.
Vi har ju fått en remiss till barnkliniken så dom kan kolla upp Emmas mage.
På 1-årskontrollen fick hon iaf mkt beröm. Hon var en duktig, pigg och go tjej ;) Lik mamma så klart!

Ha en bra dag!
*kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar