tisdag 8 december 2009

:is

Efter att Emma kom till världen så har vi börjat använda :is mycket efter namn och vissa ord.
Emmis, mammis, pappis, peppis ( pepparkaka) gosis osv.

Så idag har mammis , Jossis och lilla Mejsis varit här o fikat på kaffis och kakis ;) Näe vi måste skärpa oss och sluta säga :is efter allt. Vet inte vad det är för grej vi har börjat med.
Emma lär ju tro att hon heter Emmis för det säger vi nästan hela tiden.

Igår var en bra dag. En runda på Ikea. ( I löööve Ikea ) Öppna förskolan, pappa MU var oxå med där. Vi fick äntligen träffa söta lille Noel. Jag blev stel som en pinne när jag skulle hålla honom. Nackspärrsvarning. Han kändes sååå liten. Har glömt att Emma varit bebis. Hon är ju stora tjejen nu, snart 1 år.
Sen åkte jag in till sta´n med Pernilla och fick lite egen tid. Fika o shopping! Supernöjd med mitt fina fynd på Indiska. Glöggmuggar för 15 kr st. Jihoo! Köpte 8 st. Måste fixa en glöggfest!

Idag har som sagt mamma o syrran varit här och fikat och snart ska jag o Emma cykla till Sara o Theo och fika. ( hm...mycket fika blir det ) Vi ska passa Theo en liten stund medan Sara ska iväg en runda.

Magen kurrar...dax för lunch!

Hej svejsis ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar