onsdag 23 december 2009

Hemma med sjuk liten Emma

Ja, lilltjejen är sjuk. Feber och förkyld. Tur att vi bara ska vara hemma imorgon.
Själv så är man 400kr fattigare. Har varit hos läkaren med ett sår i näsan som inte vill läka. Har haft såret i 14 dagar nu. ( och det är 3:e gången såret kommer på samma ställe på kort tid ) Kände mig tvungen att gå eftersom jag förra året gick med ett sår i pannan som jag hade haft i ett år och som visade sig vara hudcancer.
Läkaren bedömde såret som ett infekterat och jag fick antibiotika som jag ska äta i 10dagar.
Om såret inte har försvunnit eller börjat läka inom 5 dagar så skulle jag höra av mig för då skulle jag få remiss till hud...igen!
Kul att gå omkring med ett stort sår med skorpa på i näsan. Alla lär ju tro att det är en kråka som hänger ut. Men ni som har sett mig och ni som ser mig, det är INTE en snorkråka ;)

Om 1 timme ska jag på 1års kontroll med Emma sen kommer pappa MU hem och är hemma med Emma medan jag åker in till sta´n. Ska gå på systemet och så fixa lite andra saker.
Hon på apoteket sa att det inte var farligt att dricka alkohol i måttliga mängder när jag tog denna medicinen. Vad är måttliga mängder? Snaps och öl till maten imorgon och nå´t glas rött på kvällen är väl måttligt? ;)

Ikväll blir det uppesittakväll. Vår årliga traditition. Bingolotto och slå in julklappar. Slår alltid in alla julklappar dagen innan julafton. Mysigt! ;)

Nähe, dax att röra på fläsket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar