söndag 6 december 2009

Gott, gott i gott gott

Har fått två nya favoriter


Filmjölk med pepparkakssmak. Magiskt god!

En god choklad till glöggen
Idag har det varit en slapparsöndag. Micke drog och köpte färska frallor i morse och så blev det en långfrukost framför nyhetsmorgon.
Sen har vi bara slappat hela dagen. Jag gjorde lunch på saker-vi-har-hemma och det blev sjukt gott. Ligger i topp på godaste maträtter jag gjort.
Stekte kycklingfilé i bitar, ner med purjolök, paprika o minimajs. Kryddade med chilipowder ( köpt i Thailand) och lite annat smått o gott. Matlagningsgrädde, chilisås, cremefraiche, tomatpure, sambal oelek ( minns knappt vad jag har haft i mer ) toppade med några cashewnötter och så färsk pasta till det. ÅÅÅ vad gott det blev. Kul när man bara gör nå´t hipp som happ och det lyckas.



Emma mumsade oxå i sig maten utan att protestera ;)

Det är mycket kladd o gegg när hon äter själv och en hel del hamnar på golvet. Men men, shit happens. Det är smällar man får ta.
Nu ska jag inta ryggläge i soffan och se på tv resten av kvällen. Känner mig ganska rastlös och uttråkad men har en enorm huvudvärk så jag orkar inget annat idag.
Vi har varit en runda och fikat hos Mickes mormor. Och innan dess så tog Emma och jag en liten promenad. Det är vad jag har orkat med att göra idag.
Trevlig 2:a advent på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar