måndag 30 juni 2014

Regn

Har inte alls känt mig på topp idag. 
Det här förbannade trycket i örat, knastrandet och susandet tar knäcken på mig. Enormt påfrestande. Tycker jag hör sämre än någonsin. 
Känner mig trött. 
När klockan ringde i morse ville jag bara dra täcket över huvudet och typ gå upp nån gång i nästa vecka.

Men jag hade ju lovat Emma frukost framför sommarlovsmorgon. 
 Så det var bara att kliva upp. 

Eftersom regnet har öst ner vissa stunder idag har vi mest bara varit inne. 
Gjorde en väldigt enkel men god lunch. Vegetarisk omelett. Purjolök, paprika, tomat , mozarella och lök. Herre jisses så gott. 
Efter lunchen gjorde vi chokladbollar. 
Rullade ner persiennerna, tände ljus och såg en film. 

Emma har lekt med en kompis och jag har suttit på inglasade altanen och skrivit en krönika. Mysigt att sitta där och höra regnet smattra. 

Jag har städat och rensat i badrumsskåpen. 
Tvättat filtar och kuddfodral ute i soffan. 
Och lite annat plock och fix. 
Tagit ett långt bad med hårinpackning.

Nu ikväll när Emma hade somnat ( Micke har varit på golftävling hela dagen/kvällen ) så tände jag ljus och satt på inglasade altanen och nöjt av lugnet. 

Nu måste jag i säng. Blev senare än jag hade tänkt. Klockan ringer tidigt imorgon, jobb väntar. 

Imorgon kan det väl ändå bli bättre väder? Snääääälla.....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar