söndag 22 juni 2014

Midsommarhelg

Vilken härlig helg det vad varit. 
Och tur hade vi med vädret i fredags. 
Regnet kom igår men då hade vi en mysig dag ändå. 

I fredags körde vi enligt traditionen fest här. Min krönika var i tidningen den dagen och jag lovade att inte se "dagen" bakom mobilen eller kameralinsen utan vara mer närvarande. Jag tog inte alls många kort den dagen. Mobilen låg mest 
inne. Det kändes hur bra som helst. 

Vi hade en härlig midsommarafton. 
Gästerna kom kl 11. Då gjorde vi lunch ihop. 
Dukade upp ute och hade väldigt trevligt.
Jag gjorde en räkcheececake som blev magiskt god. Hittade receptet på Jennys matblogg. 

Efter det tårta o kaffe. Vidare på tipspromenad. 
Hem igen och startade femkamp för både stora o små. 
Barnen hade även skattjakt. 
Vi gjorde midsommarstång och dansade för fullt. Körde även midsommardans a la 2014. Man "husar" runt till partymusik. Hahaha

På kvällen flyttade vi in till den inglasade altanen. 
Grillade , körde önskelåtar på Spotify, delade ut priser i femkampen och hade allmänt trevligt. 
Årets femkamp vann Tilda. ❤

Igår , på midsommardagen, åt vi frukost med Gotte som hade sovit över här. 
Plockade o fixade innan vi åkte över till Öland för lunch o fika hos våra vänner som snart flyttar till Australien. 
Fan vad jag är avis. Men glad för deras skull. Vilken upplevelse. 

På vägen hem stannade vi till hos svärmor en stund. 
Hem och hade en soft kväll. 
Vi var trötta hela familjen och la oss och läste för Emma. Hon ville "sova över" hos oss. ( sova inne hos oss ) Det fick hon. Och efter sagostunden somnade hela familjen. 

Vaknade utvilade idag. 
Micke och Emma drog till travet på jippo. 
Jag stannade hemma och slappade. 
Hann även med att städa och springa 5 km. 
Lite vila från löpningen gjorde susen. 
Jag sprang mitt snabbaste hittills. 

Nu har jag gjort potatissallad som vi ska ha med till våra vänner i Borshorva. En spontan o enkel bjudning. I like it!















Våra presenter 




Ville ha med nån present till Öland på midsommardagen. Tog en lykta och använde som vas för blommor. 


På Öland regnade det och blåste men vi hade det mysigt inne 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar