onsdag 4 juni 2014

Hål på trumhinnan

Allt sprakande i örat. Knastrandet och susandet. Dunkandet. Och att det låter som att jag är under vatten när jag pratar beror på hålet i trumhinnan. 
Har ett plaströr. Men brevid där har det blivit ett hål till brevid. 

Hål i trumhinnan kan läka av sig själv men ibland är det för stort och skapar för mycket problem då "lagas" det.
Antingen bara ett mindre ingrepp där man lappar hålet med lite fett ( fick det typ förklarat så ) eller ett större ingrepp då man går in bakom örat o öppnar upp. Hette nåt med myr ? ...bla bla bla plastik-nånting. Minns inte vad läkaren sa. 
Hörde knappt heller för den delen. 
(Har precis pratat med en läkare på öron )

Som sagt, att ha Tinnitus. Nedsatt hörsel.  Hål i trumhinnan och att det låter som om man är under vatten är sjukt påfrestande. 
Och gör att jag hör väldigt dåligt. 
Känns som att jag konstant är i min egna lilla bubbla. 

Att hantera alla ljud och fokusera o koncentrera sig konstant gör mig väldigt trött. Hjärntrött. 

Allt den här skiten. Menieres. Hålet i trumhinnan. Att ramla... Det tar knäcken på mig. Försöker håll humöret uppe. Men det är svårt...
Ramlade igår igen. Och har märkt att jag alltid blir lite extra låg när jag har gjort det. 

Hur som helst. Ringa öron igen nästa vecka. Ny tid dit. 

Ringde neurologen som försöker hitta en tid åt mig snarast.

Tiden bara går och allt annat står stilla känns det som. 
Jag orkar inte ha det så här mer nu. Får panik!!!!


Funderade på att sluta blogga ett tag. Känns som att jag aldrig har nåt kul att skriva om. 
Men ibland är det rätt skönt att ha bloggen och skriva av sig i. 
Jag drar ju gärna på fejksmajlet och säger att allt bara är bra med mig. Fast att jag eg känner nåt helt annat. 
Här kan jag skriva precis som jag verkligen känner. 

Det suger just nu och känns SKIT!!!!
Ibland är det jobbigt att ha en sjukdom som inte syns utanpå. Då är det så svårt för andra att förstå...


För övrigt så har Emma o jag en ledig dag. Vi hasar runt i myskläder o bara njuter av att göra ingenting!

Men nu funderar vi på en cykeltur till affären. 


Ha en bra dag ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar