onsdag 11 juni 2014

Den skyldige

Ni har väl sett den serien? Ikväll var det avsnitt 2 av 3. 
En brittisk serie på 4:an om ett mord på en liten pojke. 
Väldigt bra. Och väldigt tragisk. Gör ont i mitt hjärta när jag ser mammans smärta över att ha mist sitt barn. 

Sen ser jag nyheterna och det pratas om övergreppen på barnen på ett dagis i Högsby. 
Usch!
Orkar inte höra om eländet. 
Hoppas innerligt att dom utsatta barnen inte tagit allt för stor skada ❤

Idag har det varit en bra dag. 
Upp tidigt och iväg till jobbet. 
När jag kom hem kom en kompis till Emma kom till oss. Sen lånade vi henne några timmar för lite trevligheter. 
Lunch på Ikea
Lek på lekplats och promenad vid slottet
Fika i Krusentiernskaträdgården. 
Sen storhandling på Maxi. 

Jag sprang 5km. Idag var första gången jag tyckte att det var lite läskigt att springa. 
Vinglade till rejält några ggr så jag spände mig en hel del vilket känns i nacken nu. 

Ikväll läste jag ut en bok om Nelly Rapp för Emma. 
Vi har läst Monsterakademin och Frankensteinaren. 
Så himla bra böcker.
Lite spännande och läskigt ibland  tycker Emma.
Imorgon ska vi till bibblan och låna dom två sista böckerna om Nelly Rapp. 

Älskar verkligen att läsa för Emma. Kapitelböcker är så bra. Vi kör två kapitel åt gången. Det tar max 10 min men är en väldigt mysig stund som uppskattas av oss alla. 
Micke och jag turas om att läsa. Vi läser varannan bok. Och läser bara om alla tre är hemma. Väldigt viktigt för Emma. ❤

Ikväll gjorde jag räkmackor. Så gott. Gjorde två men orkade bara en. Gutt! Då har jag en till frukost imorgon. 
Den som spar han har...

Nähe. Jag är trött. Och när man är trött då ska man sova. 

Go'natt!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar