söndag 1 juni 2014

VILA

Ni vet när man vaknar, inget känns bra, psykbrytet hänger i luften, lipen är nära ( och då är det inte ens pms. Gaaaah! ) man vill bara krypa ner igen. Dra täcket över huvudet, somna om och hoppas vakna på rätt sida. 
Så var det igår. 
Och tyvärr även idag. 
Jag överlevde gårdagen pga av massa trevligheter. Nu sitter jag ute i solen och hoppas på att ta mig igenom även denna dagen, utan att mörda någon. Hehe

Mitt öra tar dö på mig. Det trycker, det prasslar, det knastrar och det pulserar. 
Jag hör ett ljud i örat precis hela tiden. Känns som att jag är under vatten när jag hör mig själv prata. 
Jag har svårt att höra vad andra säger. 
Det knastrar när jag sväljer , tuggar och pratar. 
Det låter fortfarande som mitt hjärta slår i örat och det försöker Mr Tinnitus överrösta. 
Jag tror fan att jag snart blir knäpp. 
Typ sliter av mig håret och dunkar huvudet i väggen.
Det här är enormt påfrestande o tålamodsprövande. 

Vi var på Lindsdalsdagarna igår. Så jäkla bra ordnat. 
Vår affär Magneten måste vara den bästa Ica butiken! 
Gratis korv och dricka. Gratis karuseller. Klättervägg. Godisregn. 
Kaffe. 
Utställningar. 
Polisbuss
Dansuppvisning 
Musik 
Ja det fanns det mesta där igår. 

Kul att träffa massa folk man känner. 
Men seriöst...föräldrar som står med sina barn och låter dom ha en kasse att fånga godis i när det är godisregn!!!!
Vadå giriga. Usch!

Tyvärr så orkade jag inte vara där för länge. För mycket folk. För mycket ljud. För mycket stim. 
Men jag cyklade hem o förberedde kalas. Micke o Emma stannade kvar och hade kul. 






Igår hade jag gardinbyxorna på mig igen. Jag vet, kanske inte så snygga. Men jag älskar dom. Lagom luftiga och härligt häng. 

Klockan 16 ramlade gästerna in för att fira Patric som har fyllt 20. 
Vi hade tur med vädret som alltid när Patric fyller år. Så vi satt både inne o ute. 
Helt galet men jag glömde ta kort...Ett enda vid paketöppning var det jag tog. Typiskt. 

Vi bjöd på minitacopajer. Sallad. Dressingar o massa tillbehör. 
Snälla Tilda hade gjort kladdkaka o fixat jordgubbar. ( Tack. Vad skulle jag göra utan dig ❤ ) 
Väldigt god kladdkaka var det som fick högt betyg. Lillkusinen Meja sa:
-Det här var den godaste kakan jag har ätit på länge. 

En lugn och trevlig tillställning. Precis innan klockan slog 00.00 stupade jag i säng. Dödstrött. 

Vaknar som sagt upp på fel sida även idag.
Men idag är det lugnt o skönt i huset. 

Micke spelar golftävling. Emma leker med dockor. Jag sitter i solstolen o dricker kaffe. 
Hade tänkt åka till gymmet idag men jag orkar inte. Känns bara blääää

Tar det imorgon bitti. Idag blir det VILA på schemat. ☀


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar