torsdag 19 juni 2014

Hål i trumhinnan

Jag har sån jävla otur. Inget flyt alls.
Har ju haft läskiga ljud i örat senaste tiden. Knastrande och surrande. Trodde fan nästan att en geting hade flugit in och börjat bygga bo. 
Det har låtit som om jag pratar under vatten. Min egna röst som ett eko. 
Det jag tryckt fasansfullt mycket , jag har knappt hört nåt och jag har känt mig rätt uppgiven.
I förrgår kom febern. 38.7 trots panodil
i kroppen. 
Kände mig rätt hängig och det var obehagligt i örat. 
På natten vaknade jag av att det gjorde ont och det rann även vätska. 

Igår fick jag en akuttid på öron. 
Aj! 

AJ! AJ! AJ! 

När läkaren säger:  Oj flera gånger när han tittar i mitt öra och även ringer in en sköterska om hjälp. Då kände jag mig först lite rädd. Var det en geting örat? Kanske en hel familj?

Kort förklarat. 
Jag har ett plaströr i örat. Det hade tyvärr uppstått ytterligare ett hål i trumhinnan senast jag var där som dom har hoppats skulle läka av sig själv
Dessvärre har röret lossnat. Lagt sig på tvären i sitt hål samt skavt sönder "väggen" till andra hålet så nu har jag ett STORT hål i trumhinnan. 

Nej men vad kul!!!!

Att få ut det där plaströret gjorde rysligt ont. 
Fy fan, rent ut sagt. 
Och han fick hålla på länge med både sug o andra redskap innan det väl lossnade. 

Nu jag inte göra behandlingen jag har väntat på. Iallafall inte närmsta sex veckorna. 
För att få gift insprutat behövs ett plaströr och det skulle inte gå att sätta i det örat nu för det är för stort hål. 
Så nu ska vi vänta på en ev läkning annars operera trumhinnan. 
Och opererar dom trumhinnan kapar dom ändå nerven eftersom dom ändå öppnar upp bakom örat. 

Så ja.. Nu har jag en tid om 6 v. 
Ber innerligt till Gud ( även om jag inte tror att han finns ) att trumhinnan läker. 
Även om läkaren trodde det blev tufft med så stort hål. 
Fast nån gång ska jag väl ha tur?

Kommer så klart även ha ont eftersom det är ett hål . Knastrandet , trycket o ekot finns oxå där ett tag 

Underbart!

Om jag är på bra humör? Svar NEJ. Pms har jag oxå. 
Ja ni fattar!


GE MIG STYRKA!!!!!


Men annars så är allt bra. Hehe

Midsommarfirande på dagis snart. Och Emmas sista dag där. 
Sommarlov sen börja på Lindsdalsskolan. 

Hej o hå vad tiden går. 
En pausknapp hade ibland behövts. 


Ha en bra dag allesammans ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar