tisdag 24 juni 2014

Astrid Lindgrens värld

Jag har inte varit där sedan Patric var liten. Minns att jag tyckte väldigt mycket om det då och det gör jag fortfarande efter en heldag där i dag. 
Första gången för Emma och hon älskade det. 
Vi lånade med oss Ebba dit, (Tildas kusin ) och tjejerna har haft superkul. 
Goa , glada o mysig tjejer har vi umgåtts med hela dagen. 

En väldigt mysig och rolig dag. 
Och tur med vädret har vi oxå haft. Sol. Skönt!

Vi hade med matsäck och startade dagen med pannkakslunch. 
Senare under dagen stannade vi vid grillarna och grillade hamburgare som vi hade med. 
Bra idé att man får låna grillar där. 

Vi såg teater med Emil, Madicken, Pippi o Ronja. Åkte Sagotåget ett antal ggr. Barnen har gått hinderbana , lekt i alla husen och på lekplatser.

Tiden gick så otroligt snabbt där inne. Hade kunnat stanna ett par timmar till. 

Jag tyckte Ronjas teater var helt underbar. Och även det lilla "Sagotåget" som handlade om Saltkråkan. 

När vi väl kom hem gick musten ur mig. Heeeeelt slut.  
Ligger på soffan och somnar nästan. 

Blir sängen snart för mig. 
Jobb imorgon bitti. Alltså upp innan tuppen. Hjälp!

























 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar