onsdag 9 mars 2011

Ortopedbesök

Ja idag har jag varit på ortopeden. Inget besök jag direkt blev glad över.
Jag ska operera en nerv som är i kläm men först ska jag göra en magnetröntgen för man misstänker att det är nå´t vajsing i handleden. En ev spricka eller ett mindre brott som måste åtgärdas. Så nu väntar jag på remiss till magnetröntgen...väntan , väntan, väntan...
När läkaren grejade med min arm idag och gjorde vissa rörelse etc så svullnade min handled upp direkt. Bra att han fick se det på plats. Fick oxå kraftiga domningar i fingrarna o handen.
Denna jäkla hand!!!
Jag behövde inte ha handledsskyddet på hela tiden iaf men absolut inga tunga lyft eller överanstränga handen.

Tur att jag ska åka iväg i helgen så att jag får lite att glädjas över.
Ikväll ska jag packa väskan inför trippen till Sthlm to - sön. Vi åker med Silverlinjen imorgon bitti.

Funderar på att gå ut på en liten powerwalk. Vi åt ju lunch på Max så jag behöver gå av mig den burgaren ;)

Ha en härlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar