söndag 20 mars 2011

Cirkel

Emma är en smart liten tjej. När vi hälsade på hos hennes farmor på Öland häromdagen så satt hon vid bordet och så tog hon tallriken hon hade framför sig och drog med fingret på en rund ring och sa:
-Det är en cirkel.
Gissa om jag och farmor Ulla blev förvånade. Lär dom sig så´nt på dagis allaredan?

Emma är duktig på alla sätt. Ibland lite FÖR duktig bara. Hon vill gärna byta film hela tiden vilket idag resulterade i att Dvdn gick sönder. Suck!
Eg. inte hennes fel, vi får skylla oss själva som har låtit henne göra det.
Jaja, den Dvdn hade ändå sett sina bästa dagar och behövde väl inom kort ändå bytas ut.

Lillskruttan är dunderförkyld och lite smågnällig hela tiden. Vill bara bli buren så min rygg känns helt kaputt.
Nu ligger hon i sängen iaf och jag tror hon håller på att somna. Hon vill att man stänger dörren när hon ska sova. Tur att hon inte brås på mamma MU som är mörkrädd.
Ska verkligen ta vara på lugnet nu ikväll och bara slappa i soffan. Det går i 100 hela tiden när Emma är vaken och hon babblar konstant ( hm...det har hon däremot ärvt ifrån mamma MU )

Har haft en härlig pratstund med min son idag. Min älskade lilla son som snart blir 17 år...Jag tycker verkligen om att umgås med honom och älskar när han berättar saker som händer i hans liv. Underbart!

Nu väntar jag på solsidan och hoppas på ett gott skratt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar