måndag 7 mars 2011

En unge i minuten

Tittar på en unge i minuten ( dock paus nu ) och misstänker att jag kommer gråta lite ;)
Så underbart att se ett barn födas...vilken känsla. I wanna do it again!

Idag har jag testat att göra en kola - hallonpaj. Hittade ett recept i Aftonbladets söndagsbilaga i går. Superenkel o god.
Krossade digestivekex ( ca 8st ) och 50g margarin röres ihop och trycks ut i en form med avtagbara kanter.
Kokade kondenseradmjölk i 2 timmar. Öppnade inte burken utan kokade hela burken i vatten. När burken har svalnat så öppnar man den o vips så har man kolakräm ;)
Lägg på kolakrämen över kexen. På med vispgrädde ( i receptet stod det vaniljyoggi men jag tog grädde ) och så hallon på toppen.
Väldigt gott var det!

Idag har jag varit duktig, powerwalk på morgonen och en kombinerad jogging/powerwalk runda nu ikväll. Och det känns i benen nu...helt mör.
Emma sover. Dock lite gnälligt idag, hon skulle inte ligga i sin säng. Hon skulle ligga i vår säng sa hon. Och det är inte första gången hon håller på så. Men nu ikväll när Micke sa:
-Ok, men i såfall ger vi din säng till Agnes eftersom du ändå inte vill ligga i din säng.
Då blev hon tyst o somnade på 2 min ;)

Sonen är hos Tilda, mannen spelar innebandy och jag ska bara ligga i soffan o se på tv.
Är Big Brother sen men det är inte lika kul o titta på nu när man vet att Tobias Holm har gått ut ur huset :/

Nähe, nu ska jag se bebisar födas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar