söndag 24 maj 2009

Uppdatering på vår Roadtrip

Äntligen, trodde aldrig jag skulle få tid att sitta vid datorn igen.

I Fredags kom vi hem från vår lilla Skånetripp. Det var en händelserik resa ;)
Vi lyckades bla med det omöjliga - att få bensinstopp på Öresundbron. Fattar ni, PÅ ÖRESUNDSBRON!!
Trodde jag skulle få hybris och värsta utbrottet men jag såg hur stressad min sambo blev så jag fick behålla lugnet. Det var bara att hoppa ut och putta. Vi hade inte så långt kvar till tullarna så vi behövde bara putta en liten bit för att komma till en nerförsbacken och därefter kunde vi rulla. Väl framme vid tullarna fick vi hjälp att putta oss igenom och sen väntade vi på PV som kom med en dunk bensin.
Ojojoj! Det gick ju bra tillslut, men det kunde gått illa. Putta på Öresundsbron, mitt i rusningstrafik. Inte bra, inte bra! Hur får man besinstopp på Öresundsbron frågar man sig säkert då...Jo, så går det när man har en sambo som är optimist! =) Och sen får vi väl skylla på färddatorn som visade hur långt vi kunde köra på tanken och han litade ju på den. Men det vi inte tänkte på var ju att vi hade shoppat en del i Tyskland och att bilen var kraftigt baktung så färddatorn visade kanske inte riktigt rätt.

Nu kan vi skratta åt det, men det var rätt stressigt och nervöst ett tag!
Min sambo frågade mitt i allt elände: Älskar du ma? Eh..näe INTE NU, blev svaret då! ;)
När vi satt och väntade på bensin så fick vi nöjet att se hur det var knarkrazzia i tullarna och hundar som sökte igenom flera bilar. Spännande!

Jaaa, vad hände mer på resan da? Jag åkte på nå´n konstig sjuka. Nå´t skånskt virus kanske ;) Blev yr och snurrig i huvudet, kräktes och var alldeles matt. Mår bättre nu men yrseln har inte försvunnit helt än. Lite läskigt faktiskt. MU spelade en golftävling en av dagarna och då passade jag på att träffa en gammal klasskompis från högstadietiden. Det var så kul att träffa henne och hennes familj. Hon har en otroligt söt liten dotter som heter Xenia.
MU vann golftävlingen och jag fick ta del av prispengarna och fick några timmar i ett köpcentra ;)
( Tack darling! Nu älskar jag dig igen hihi...)
Det var en kul och mysig resa. Lilla Emma var jätte duktig hela resan.
Ett stort tack till PV ( och även hans föräldrar ) för gästvänligheten och mkt trevligt sällskap!


Päg mot Danmark. På ditresan klarade vi oss över HELA bron utan stopp ;)

På båten över till Tyskland

En lycklig sambo :)
Båtresan tillbaka till Danmark. Emma bara sov o sov...
Och så här glada var vi INNAN vi fick beninslut :)
Bildbevis. Han körde helt enkelt så snabbt att bensinen tog slut...
...och då måste man putta. Putt, putt... ;)
( Älskling, du är ju bra på att putta både i golf och att putta bil, hihi )

PV, en vän i nöden ;)

Här bodde vi under vår vistelse i Malmö. Eller näe, det är fult att ljuga. Här bor Zlatan ;)

Så häääär glad var Emma när vi skulle hem igen...
Borta bra men hemma bäst!





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar