torsdag 7 maj 2009

Fixar Malle

Japp, idag har jag fixat och grejat igen ;) Har varit o handlat med mormor idag. Ska hjälpa henne att göra smörgåstårta imorgon. Hon fyller 80 år på lördag.
Har ringt en handläggare på kommunen och bokat ett möte åt sambons mormor som funderar på att det kanske är dax att börja tänka på ett ev boende på något hem. Hon fyller 97 nu snart och känner att hon inte klarar av vardags sysslorna lika lätt längre. Vilket är förståligt.. Hon är 97 år...snart 100. En annan gnäller emellanåt att man inte orkar med, trots att man inte ens fyllt 35. Katastrof egentligen!

Har varit hos mamma en runda. Syrran hjälpte mig att bränna ner lite kort på Emma på en cd skiva. Tänkte framkalla lite kort så jag kan börja greja lite med Emmas album.

Resten av dagen blir lugn. Vi funderar på att grilla ikväll...nice!
Känner mig lite små seg och tung i huvudet. Förkylningen har inte riktigt försvunnit ur kroppen. Tro jag ska ta min lilla fis och gå och lägga mig och vila med henne en stund.

Längtar tills imorgon. Då ska jag få springa på stan själv ;) Några timmars BF. Magiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar