torsdag 28 maj 2009

Gnälldag

Jaa, jag känner mig inte alls på bra humör idag och vädret gör det inte lättare. Grått, kallt och regnigt.
Känner att jag har en riktig gnäll dag. Emma har inte sovit bra inatt och jag känner mig helt slut. Hon har bara velat nutta på mig hela natten. Hon som var så duktig och ta välling vägrar nu helt plötsligt. Så de var bara att pallra sig upp tidigt imorse och göra gröt. Vi somnade om en liten stund efter det iaf. Normalt sätt brukar hon roa sig själv ganska så mkt men idag passar inget den lilla damen. Det ska bäras bäras o bäras och helst ska man stå och gå hela tiden med henne oxå. Hm...frustrerande!
Hon kan ju inte vara påverkad av sprutan hon tog i tisdags fortfarande? Hon har ingen feber längre men jag känner inte alls igen lillfian. Hon verkar otroligt missnöjd förtillfället.
Jag med för den delen så det kanske smittar av sig. Så alla som inte vill vara missnöjda håll er undan från oss :)

Jag känner mig irriterad för att jag har fått avboka två träningspass denna veckan för att sambon har golftävling. Jag tycker absolut man ska ha olika intressen och jag tycker det är kul för hans skull att han kommer iväg på golfen emellanåt men...just nu hatar jag golf ;) Han är iväg på en golftävling nu. Hoppas det fortsätter ösregna hela dagen haha

Usch, jag hatar att vara en gnäll "kärring". Jag tor helt enkelt jag är övertrött. När sov man en hel natt senast? Det har jag glömt. Känns som om det enda jag tänker på just nu är att få soooova!
Känner mig utarbetad och stressad trots att jag är mammaLEDIG. Mitt huvud känns helt rörigt och jag har nollkoll numera. Glömmer saker hela tiden. Igår glömde jag halva packningen kvar i simhallen efter babysimmet. Suck! Och jag vet aldrig vart jag har lagt mina saker. Förvirrad till max! Känner att jag är helt ofokuserad och när jag pratar med nå´n i tex telefon så kommer jag på mig själv att inte lyssna utan tänker på andra saker. Saker jag måste komma ihåg eller måste göra. Känner mig sliten och "gammal". Känner inte igen mig själv längre. Visst, jag fyller snart 35. Men va f**n, det är väl ingen ålder??

Den som säger att det är enkelt att ha småbarn måste leva i en drömvärld.
Men en sak som jag tänkte på idag var när jag kände mig skittrött och irriterad och så tittade Emma på mig och gav mig ett stort gröt leende, då smälter man =)

Det är inte enkelt att ha småbarn men det är underbart och ett litet leende kan få alla jobbiga och negativa tankar att försvinna.
Som nu tex sitter hon i min famn ( jag kör pekfingervalsen ) vi lyssnar på Teddy björnen Fredriksson och hon är sååå gosig!
Då vill man stanna tiden!
För tiden går så fort...snart är hon 15 år. Min son blir 15 år imorgon. Jisses, vad har tiden tagit vägen? Han började ju nyss på dagis, och det var ju inte längesedan han slutade första klass!
Oroväckande hur snabbt tiden springer iväg. Min lille plutt är stor nu. Imorgon börjar han köra moppe. Hm...vi tog ju nyss av stödhjulen på hans cykel?!
Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det!

Nu ska jag krypa ner o gosa med Emma och njuta av stunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar