fredag 8 maj 2015

Tacos


En natt på sjukhus känns verkligen som en evighet. Så skönt att vara hemma.

Behandlingen idag gjorde svinont. 
Sture, läkaren på öron, sa att han hade pratat med Linköping och dom tror att det kan ha blivit som nån hinna i örat eftersom giftet som sprutas in inte riktigt vill stanna kvar. Sen påverkar ju givetvis hålet i trumhinnan oxå. 

Så nu ska dom öppna upp, laga trumhinnan och så innan dom klipper balansnerven så ska dom kolla om det är nån hinna på nåt "fönster" i örat ( ja jag fattar inte heller??!! ) och är det det så börjar dom med att ta bort det sen droppa gift direkt på balansnerven  och försöker bryta ner det så istället för att klippa nerven. 
Döv blir jag förmodligen ändå. För giftet dom sprutar in förstör hörselcellerna. Fördelen med att slippa klippa nerven är att man slipper vara där inne o greja bland nerver och annat som ligger nära hjärnan och nerver till ansiktet. 
Men visar det sig att det inte finns någon hinna så klipper dom nerven. 

Han sa att det förmodligen skulle ske innan midsommar. Förmodligen. Med andra ord inte. Tror på det när jag får tiden. 

Jag skiter snart i vad dom gör med mig. Bara dom gör nåt. Men inser väl att försöka bryta ner balansnerven istället för att klippa den känns väl mer sunt.

Men blev riktigt skraj igår. Fick panik. Hög puls. 
Det kom in en kvinna i dagrummet. Hon satt i rullstol. Personalen hälsade henne välkommen tillbaka.
Hörde samtalet. Hon hade opererats i Linköping för en vecka sedan och var nu tillbaka i Kalmar. Operationen hade gått bra. Men balansen var helt ur spel efter att balansnerven hade förstörts. What?!
Rullstol????
Maj gadd. Kommer jag få sitta i 
rullstol? Jag dör. 
Hon hade ett stort bandage om huvudet. 
Panik. Jag kunde inte vara där. Gick tillbaka till mitt rum. 
Måste nog erkänna att OP skrämmer mig. 
Malla är inte så tuff som man kan tro. 


Har tagit en liten pw idag. Inte så högt tempo. Rätt trött och svajig. 
Handlat. Fikat ute i trädgården med Emma.

Nu ser vi på Lets Dance efter att ha ätit tacos som vi tillagade tillsammans. Emma är duktig på att hjälpa till och skär grönsakerna. 

Jag kommer nog somna tidigt #tantvarning

Imorgon är det lördag. Den är helt oplanerad så vi får väl se vad vi hittar på. 
Jag borde uppsöka en optiker och kolla synen. Börjar se sämre på längre håll. Texten blir suddig. Om jag kollar en film så ser jag texten bra så länge jag kollar på tvn hela tiden men kollar jag bort och sen tillbaka igen så är texten suddig och oläslig och jag måste fokusera länge innan jag kan läsa. 
#börjarbligammal

Psssst. 
Har ni läst min krönika? Det gjorde jag på sjukhuset i morse. 

Trevlig helg ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar