onsdag 13 maj 2015

Artiga barn


Frukost. Lämnade Emma. Läkaren. Gymmet. Smoothie och nu softa. Min start på dagen. 

Fortfarande en ömmande knöl vid tumbasen. Remiss till sjukhuset. Även kolla upp knölen/knutan i handen igen. 



Jag fick träna men kunde börja lugnt och inte om det gör ont. Fast det förstod jag själv hehe. Tror inte nån tränar om det gör ont. 

Jag tog det lugnt. Började med lättare vikter. 
Så jäkla skönt att vara igång igen.
Jag är en periodare när det gäller gymmet. Blev rädd att jag skulle tappa intresset. Men jag har faktiskt längtat 
lite efter att gå dit. 
Nu är jag på G igen. Kämpa!

Kollade på Nyhetsmorgon på gymmet när jag körde kondition. Det var pappapanelen som var där. Dom 
pratade om barn, uppfostran och artighet. Om att säga tack, hälsa, ha trevlig ton mm. Det tycker jag är en självklarhet att man lär sina barn. 
Men dom sa oxå att barn gör som vi gör. Så man kanske ska tänka på hur man själv beter sig och är. Har du en trevlig ton mot ditt barn?

Dom pratade om svordomar. 
Jag svär tyvärr en del. Försöker skärpa mig för det låter inte särskilt trevligt. 
Emma svär inte. Som tur är. Har aldrig hört henne säga ett fult ord. 
Dom sa att man inte skulle göra så stor grej av att det ploppar ut ett fult ord ur munnen på barnen men ändå berätta att det inte låter så trevligt. 
Fula ord passar ju liksom inte i alla sammanhang. 

Det är alldeles för många barn som har en otrevlig attityd. Både mot sina föräldrar och andra vuxna. Vi måste lära dom respekt och bemötande redan från grunden. Det är vi som formar våra barn. 
Som sagt, barn gör inte som man säger, barn gör som man gör. 

Lite halvtrist väder idag. Det gör inget. Känner ändå bara för att göra typ ingenting.  
Snart hämta Emma. Handla o laga lunch.

Micke tar med Emma på cirkusen ikväll. Hon ville ha egentid med pappa. Mys. 
Jag passar nog på att ta en pw då. Sen ett bad med hårinpackning och ansiktsmask. Lite vardagslyx. 

Ha en bra dag ❤️



1 kommentar:

  1. Hej! Fick du veta vad knölen i handen berodde på? Jag har en liknande och hade gärna velat håora från dig :)

    SvaraRadera