söndag 10 maj 2015

Hippie

Vips så var den här helgen snart över...

Igår bestämde Emma och jag oss för att åka till stan och ha lite mammaEmma-mys. 
Hon skulle få välja lite nya vårkläder oxå. 
Så vi var på Cubus och HM och shoppade lite nytt. 
Emma köpte ett par nya sandaler i går med som hon är så sjukt nöjd över. 

Nästan så hon ville sova med dom. 
Dom åkte på direkt i morse i allafall hehe
Är så kul att handla med henne och se hur glad hon blir över det hon får. 

Men så handlade hon även på BR för sina egna pengar. Hon är väldigt duktig på att spara till saker hon vill ha. 
Hon får 20:- varje fredag och dom sparar hon till nåt hon vill köpa. 

Igår när vi skulle åka till stan fixade hon sig själv. 
Lite hippiestil ;)





Vi tog bussen in igår. Jag vågade inte köra. Har känt mig lite konstig i knoppen sen jag kom hem från sjukhuset. 

När vi kom hem tog jag en pw. Emma lekte jättebra med en kompis. Dom var ute i flera timmar. Mamma o pappa kom hit. Pappa har fixat min cykel så vi bjöd på lite enklare mat och så satt vi på inglasade altanen och hängde lite. 

Vi pratade på Skype med Lina. Hon skulle in till NY och kolla om legot som Emma vill ha för att hon kör godisfritt.
Det går fortfarande superbra och hon nämner inte ens godis. Trots att vi tog fram choklad till kaffet igår. Hon har bara bestämt sig helt enkelt. Önskar jag hade samma karaktär. 

Jag har varit på Modehuset. Bytte en tröja som inte var bra på Emma


Enma leker med en kompis. Dom har lekt Madicken hela dagen. Underbart ❤️
Ibland tycker jag Emma försöker vara så stor. Men att se dom leka i lekstugan, göra mat av sand och blommor, då känner jag att hon fortfarande är barn.
Hennes kompis har ätit lunch här och nu skulle dom hem till henne en stund. 
Skönt när man kan turas om lite.  

Jag ska städa Emmas garderob. Tvätta Och så ta en pw. 
Men först en kaffe, bok och bara softa på inglasade en stund. 



Ha en härlig söndag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar