söndag 24 maj 2015

Straffad?

Ikväll är jag ledsen. Riktigt ledsen. 
Känns inte alls bra att bryta ihop, liggandes på köksgolvet, och gråta framför lilla Emma. Hon hämtade papper så jag kunde torka tårar och blod. Tröstade och försökte hjälpa mig upp. 
Det känns så jävla hemskt att hon ska behöva se mig ramla. 
Jag hatar det. HATAR den här sjukdomen
Och hade jag inte redan haft skitont i huvudet så hade jag dunkat det hårt i väggen. 
Jag orkar inte mer. 
Vet inte vad jag gör för fel för att straffas hela tiden?
Har haft en superbra helg. Har mått toppen. Men det får jag tydligen inte göra. Nä, Malin ska lida. 

Igår var vi och köpte present till Patric. ( fyller år nästa helg )Käkade på McD  
Uträttade andra ärenden. 
Jag sprang 4 km. Inte långt. Men jäkligt snabbt. Så nöjd med tempot. 


Patric kom hem till oss. Jag gjorde mat åt honom. Han var utsvulten efter en stressig jobbdag. 
Han körde hem oss till Sara, Patrik och Theo. 
Vi hade en supertrevligt kväll. Så förbannat god mat fick vi.  Grillad oxfilé med massa gott till. 
Vi kollade röstningen och såg Mums-Måns vinna. Vi skrek rakt ut ibland. Så spännande. 

Tycker så synd om Sara som förlorade sin bror i en tragisk och onödig olycka nyligen. Så ledsamt. 
Kändes bra att kunna prata med henne om det igår och skönt att se henne kunna skratta lite trots sorgen. ❤️
Livet går ju vidare sägs det. Tiden läker alla sår. Ja, kanske är det så. Men ärren finns alltid kvar. 

Idag tog vi sovmorgon. Njöt av solen. 


Sen hem till mamma och fira henne.
En fin dag med familjen. 

Vi systrar gav henne en Cinderella-kryssning som vi ska åka på med henne i juli. Kul.

Jag och Emma var på gymmet i em. 
Hem och lagade mat. 
Hängde i soffan och såg på Tarzan. 
Skulle ut i köket och plocka lite och BAAM. Ramlade. In med huvudet/ögonbrynet in i dörrkarmen. Slog i knät. For handlöst bakåt ner i golvet. Slog i arm och rumpa. 
Det small till så in i ...En lykta åkte ner från en hylla på väggen. 
Emma kom utspringande till köket. Kramade mig. Hämtade papper så jag kunde torka tårarna och blod. 
Ett jack i ögonbrynet. Inte så stort men blödde en del. 





Ömmar och gör ont. Är en bula och jag lär ha blåtira imorgon. 
Fan oxå!

Är rätt uppgiven och ledsen. Vet inte vad jag ska ta mig till. 
Känner mig skärrad. Less. #fuckmenieres

La mig och läste för Emma förut. Emma hade svårt att komma till ro när hon skulle sova. Jag somnade nästan. Har ont i huvudet. Ligger och skulle se en film men texten är suddig. Orkar inte kolla. 
Går och lägger mig. Tycker synd om mig själv

Gonatt. 

Älskade lilla barn. Du är så fin. Du är omtänksam och har ett stort hjärta. 
Gör så ont att du ska behöva vara med om den här skiten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar