onsdag 27 maj 2015

Operation

Idag ringde dom från öron. Det blir operation innan midsommar. Knappt jag tror det är sant. 
Det blir den 8/6
Hjälp! Blandade känslor. Skönt, äntligen blir det av. Men känner mig ändå nervös och lite rädd. 
Operationen blir här i Kalmar. Känns bra. 
Dom ska laga trumhinnan och gå in och skrapa nån hinna som blivit i örat samt lägga nån gel med giftet dom brukar spruta in, direkt på balansnerven. Eller vad det var. Dom pratade om nåt fönster i örat oxå. Fattade ingenting men äh, det blir nog bra. Nu blir det iaf av. 
Min läkare ringde först och skulle bara kolla så det funkade den dagen. Sen ringde en sköterska upp för att berätta mer inför OP och så. Hon sa att det var en annorlunda grej som ska göras. Så hon kunde inte skicka ut nåt papper med info som dom brukar göra inför operation. 
Effekten blir dock densamma men dom slipper skära ibland nerver och man minskar risker med andra komplikationer.  
Döv på örat får jag räkna med ( är det redan ändå )men slipper trassel med aniktsnerv mm. 

Sedan läkaren ringde har jag känt mig oerhört disträ och konstig. Hjärtklappning och lite skakig. 

Emma följde med en kompis hem. Dom skulle leka tre hos en tjej. Det känns bra. Härligt att dom kan vara fler. Det hade gått jättebra. 


Jag är mör i kroppen. Sprang 4 km tidigare idag.  Det snabbaste någonsin. 
Orkar dock bara 4 km i det tempot. 
Fick fanken blodsmak i munnen. 
Men det är så jäkla gutt att känna att jag kan springa snabbare o snabbare. 
Alla som kände mig under högstadiet vet att jag hatade att springa. Skyllde på sjukdom, röda veckan eller skolkade. Och nu gillar jag det. Och är dessutom snabb. Galet! 


Under 5 min/tempo. Gutt!  Hemligheten är ordentligt snörade skor. Inte för mycket kläder på. Bra hållning. Fokus på att andas. Grym musik och sen bara kuta. 
Fast intervallträning is da shit. Det hjälper en hel del. 
Nu ska jag bara orka längre. Ska testa en gång innan OP. Sen blir det lugnt ett tag. Två veckor efter OP måste jag ta det oerhört lugnt. Får inte ens nysa el hosta typ. 

Gotte har varit här och lunchat med oss. Suttit ute i solen och bara haft det gutt. 

MU är på jobbet och jag ska läsa för Emmis.
Har precis slagit in paket till min son som fyller år på fredag. 21 år. Herre jisses vad tiden går snabbt. 

Ha en bra kväll. ❤️


Tänker att det ska bli så jäkla skönt att få mitt liv tillbaka. Slippa oroa mig över hur dagen ska bli. Våga planera. Börja leva fullt ut igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar