tisdag 12 maj 2015

Blod svett och tårar...

...var det här nu ikväll för vår lilla tjej. 
Hennes tand har hängt lös, på bara en liten tråd typ, i flera dagar. Nu ikväll började det blöda. Emma blev ledsen och fick nästan panik. Jag sa att jag skulle torka bort blodet och så vips så tog jag bara tag i tanden så lossnade den. Emma märkte inte ens nåt. 
Snabbt ,enkelt och så blev allt bra igen. 

Vi firade med att cykla bort till affären och köpa biljetter till cirkusen som är här i byn imorgon kväll. 
Så  Emma somnade väldigt lycklig med en tand i ett glas på nattduksbordet. 




Jag gick en pw idag på fm sen åkte vi in till stan och åt lunch med Patric. 
Ming=mätt än!

Köpte blommor som jag har grejat med i trädgården. 
Var på bibblan med Emma. Lånade nya Nelly Rapp boken som vi läste ur innan hon somnade förut.  Jag älskar oxå dom böckerna.  Spännande och roliga. 

Emma gick till en kompis när hon kom hem från förskolan. Sen kom dom hem och lekte en stund här oxå. Skönt att bara kunna ses och leka en stund utan att behöva planera och greja så mkt. 

Nu sover tandlösa Emma gott. Och jag ligger på soffan och somnar nog oxå snart...
Om jag kan, hör att det mullrar ute. Åska. Usch!

Åska och ett öra som susar och lever loppan. Kan bli en tuff natt. 

Måste visa en bild på mina nya byxor. Annorlunda, jag vet. Kanske rent av lite fula men jag gillar som ändå. Otroligt sköna. 
Så less på att alltid bara ha svart. Kul med lite färg. Man måste ju våga vara lite annorlunda hehe



Imorgon läkaren med handen och sen gymmet. Äntligen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar