tisdag 19 maj 2015

Nöjd

Jag är sällan nöjd. Iaf inte över mig själv eller med saker jag gör. 
Men nu ikväll blev jag faktiskt nöjd. 
Var rastlös, uttråkad och började pärla. Hade ingen plan på hur det skulle bli. Visste knappt vad jag hade för grejer hemma. 
Men jag gjorde mitt första halsband. Och förmodligen  inte sista. 
Gjorde det till Lotta. Vi ska dit snart och jag ville ha med en present (Hon älskar tassels och Buddha)
Hon blev helt till sig.
-Du ska ju hålla på med det där, sa hon 
Hehe
Hon vill att jag ska göra fler. Hon har en butik där hon säljer fin inredning och smycken. Hon vill sälja där. 

Får se. Tog en stund att göra det och jag har svårt att fokusera längre stunder. Blev helt slut i huvudet. 
Inte blev det bättre av att jag ser suddigt. 

Men det blev faktiskt jäkligt bra. Och jag måste erkänna att jag är nöjd. Jag, Malin Unger, är nöjd. 




Testade lite nya armband oxå 


Har inte pärlat på ett tag. Mest pga av att jag är så jäkla trött jämt. Har varken haft ork, lust eller motivation. 
Men idag blev jag taggad igen. 

Idag har jag gått 5 km pw

Gotte kom på besök och bjöd mig och Micke på goda mackor från Danskan.

Jag har tvättat. 
Skrivit krönika. 
Varit på gymmet. 
Sett film med Emma
Hon lekte med en kompis en stund. 
Jag har pärlat. 
Gråtit till Sofias Änglar. 
Halvsovit i soffan. 

Smsat med Lotta. Legat ensam här i sängen och tokgarvat högt. Hon är så sjuk. 
Så skönt att få skratta ibland 

Det känns som att jag stänger in mig lite ibland. Att jag tar avstånd från alla i min närhet. Orkar inte ses. Orkar knappt svara i telefon. 
Jag vet inte varför egentligen. Vill kanske bara inte prata om mig själv. 
Jag orkar inte förklara eller berätta hur jag mår. 
För den delen säger jag alltid att jag mår bra även om jag mår skit. 
Fasaden...den är tur man kan gömma sig bakom ibland. 
Ja, eller är det tur egentligen?
Kanske borde man bara riva skiten. 

Jag har inte glömt bort någon iallafall. Jag lovar. Har bara så svårt att komma över det där "jag ska"-hindret och bara göra att. 
Men jag ska bli bättre på att höra av mig. Jag lovar. ❤️

Imorgon ska jag ringa läkaren. Det tar emot. Är less på sjukhus. Men måste kolla upp två konstiga hudförändringar på bröstet. 
Har haft den ena ett år nu. Kom förra sommaren. Som en hudfärgad knuta. 
Nu har det dykt upp en till. 
Lika bra att kolla upp. Eftersom jag hade hudcancer i pannan. Som även var vanligt att få på bröstet. 
Är förmodligen heeeeelt ofarligt men jag är typ tvingad att gå till läkaren imorgon. 

Och när jag ändå ringer ska jag nämna min suddiga syn. 
Vet inte alls om det kan ha nåt med balansen och sjukdomen att göra. 


Nu sova 

Natti 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar