tisdag 12 maj 2015

Känslig



Jag måste vara jordens känsligaste människa. Jag gråter så himla lätt. 
Idag gick vi upp lite tidigare för att se dom sista avsnitten på Barna Hedenhös ( julkalendern). Vi lånade den på bibblan förra veckan och den ska lämnas idag. 
Så vi åt frukost framför tvn och såg på det nu på morgonen. Och jag grät...
Som vanligt. 
-Men mamma sa Emma och kramade mig. 
Fast jag såg att Emma oxå hade tårar i ögonen. Hon blir nog lika känslig som sin mamma. 

Jag gråter lättare av att nåt är sorglig på tv. Om nån annan mår dåligt. Av att bli lycklig. Rörd. Än av att gråta om jag själv är ledsen och mår dåligt. Dom känslorna stänger jag alltid av på nåt vis. 
Fast senaste tiden har jag haft svårt att stänga av. Jag mår inte bra. Känner mig som en tickande bomb. Exploderar snart. Känner mig mentalt helt slutkörd. 
Sjukdomen tar knäcken på mig. 
Känner att lipen är nära hela tiden...

Emma är i skolan. Idag är det fritidshemmetsdag så hon fick vara kvar längre för dom skulle ha vissa aktiviteter i em. Kul. 

Så då passar vi på att åka in till stan. Uträtta ärenden och kanske luncha med min son. 
Saknar honom extra mycket idag.

Ska rensa klart i hans gamla rum oxå. Emma ska få det rummet istället. Det är mycket större. 

Igår lekte hon med en kompis hela eftermiddagen och dom var ute precis hela tiden. Emma har inte rört paddan på flera dagar. Så skönt! 
Frisk luft och fantasi är bättre än att konstant sitta vid tvn eller med paddan. 
Just nu är det mkt rockring som gäller. Eller att leka Madicken eller Sveriges yngsta mästerkock. Och laga mat av sand, jord och blommor. Lägg upp fint , dekorera och sen ge poäng haha
Underbara barn. ❤️

Nähe. Gå en pw. Sen stan o blomsterlandet! 

Ha en bra dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar