söndag 2 september 2012

Pingiskungen

Min man har varit duktig på pingis
( och ÄR fortfarande enligt honom själv hihi ).
När jag var 12-13 år så var jag nere i vår källare och spelade pingis.
Då hade Micke ett eget pingisbord i källaren, nu håller vi på att inreda den till ett extra tv-rum och plats för gäster.

Hur som helst så nämndes han, min man pingiskungen, i en krönika i Expressen. Även andra profiler från högstadietiden, Gusten och Wahlgren nämndes :)

http://m.expressen.se/sport/kronikorer/mats-olsson/pingisnationen-som-forsvann/

Spelar man pingis idag?
När vi var yngre så spelade man alltid pingis på fritidsgården eller i Micke U:s källare.
Micke hade alltid en back med läsk oxå som man fick ta av när man hade spelat en stund. Minns att den mest innehöll Champis :)

Vi spelade alltid rundpingis. Jäklar vad kul det var.
Kanske är dax för ett pingisbord i källaren igen? ;)

Skulle tagit sovmorgon idag och sovit extra länge eftersom jag ska jobba inatt. Men kunde jag sova?
Nähepp, det var bara att gå upp. Får försöka vila lite sen.

Söndag = Vilodag så idag tänker vi göra så lite som möjligt!
Härligt!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar