söndag 23 september 2012

Höstdepp

Läste om höstdepp och flera symtom stämde på mig:
-Ovanligt trött
-Orkeslös
-Osocial
-Ingen energi
-Extra sötsugen
-Humörsvängningar ( har jag ju visserligen alltid )
-Känner inte igen sig själv


Detta råder man bot på genom att
- Äta choklad
-Gå på fester
-Göra roliga saker med familjen
-Fika med vänner
-Promenader i dagsljus
-Tända ljus
-Sol
-Gymmet
-Unna sig en powernap

Jamen, då ska det väl inte vara så svårt.
-Choklad? Äter jag varje dag!
-Fika med en vän? Smsa mig snarast om nån har lust att ses på stan imorgon.
-Fest? Det får vänta till tjejfesten som jag ska ha här hemma.
-Roliga saker med familjen? Kanske borde åka till simhallen? Vi älskar ju det!
Och så ska jag ju till Ullared med syrran, det måste väl räknas som en rolig grej?
-Ut och gå? Absolut men det är ju mörkt och trist även på dagen?
-Tända ljus? Inga problem. Det gör jag så gärna. Det brinner här hemma hela tiden, kan man sä.
-Sol? Ja, dom kan ju inte mena att man ska åka utomlands hela hösten så fusksol blir det imorgon då.
-Gymmet? Jahopp, där kom den.
Blir väl bara att pallra sig dit då.
-Unna sig en powernap?
Ok, där kom det svåra. Jag har absolut inga problem att sova men jag har svår att unna mig det. Iallafall mitt på dagen.
Men jag ska försöka.

Så, nu ska jag bli en ny människa.
Bort med höstdeppet!










- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar