fredag 7 september 2012

Dåligt samvete




Jahopp, här sitter jag och gottar mig med god frukost medan samvetet gnager i mig.

Smsade mamma i morse för att höra hur det var med Emma, om hon hade sovit gott osv.
Fick då till svar att Emma har fått vattkoppor.
Att dom har börjat "pluppa" upp på ryggen.
Är inte så många än men det lär väl komma fler.
Jag frågade om jag skulle åka hem men då fick jag nästan skäll.
Mamma har ju minsann fött fem barn och alla har har vi haft vattkoppor så hon skulle nog klara av detta. :)
Klart att hon klarar av det och Emma kommer bli rejält ompysslad men det gör ändå ont i mitt mammahjärta.
Pratade med Emma som lät pigg, glad och ganska oberörd av prickarna. Fast hon tror ju att hon bara har myggbett. ;)
Likabra att hon får tro det eftersom hon är rädd för vattkoppor efter att ha sett hur kusin Meja såg ut.

Mamma sa att jag skulle lugna ner mig och ha kul och jag tänker lyssna på vad mamma säger. För en gångs skull i vuxen ålder så förstår jag det där med att man ska lyssna på sin mamma ;)
Jag vet att hon fixar Emma och jag ska njuta detta dygnet innan
vi kommer hem till vår lilla vattenkoppstjej.

Tycker synd om mig själv som sitter här och inte kan ta hand om min lilla dotter så då måste jag få tröstshoppa?
Tack för att ni håller med mig ;)






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar