måndag 30 juli 2012

Vit vecka

Jag har kört en vit vecka. Det känns bra.
Är väl inga konstigheter egentligen, det är ju inte så att jag dricker för mycket annars men det kan ändå bli en hel del på sommaren.
Grillöl, ett glas rosé hit och dit, ett glas rött eller två till maten, mojitos...
Men jag har inte varit sugen på alkohol senaste veckan. Och man dricker ju för att det är gott, inte för att man måste. Iaf inte jag.
Jag har lika kul utan alkohol.
Och sen jag fick körkortet så har jag blivit ganska bekväm och är gärna nykter för då kan jag köra :)

Vi hade gäster förra veckan och det störde inte dem att jag inte drack någon alkohol.
Men det känns som att en del inte kan umgås om det inte är alkohol med i bilden. Och så ska det alltid hällas i sig mängder.

Jag tycker det känns skönt att mina barn kan se att man kan ha kul utan alkohol oxå.

Fast jag är ganska sugen på en tjejkväll snart igen med lite vin och "babbel" ;)
Men jag tror jag kör några dagar till utan alkohol.
Kroppen behöver vila ibland.

Imorgon är vi bortbjudna på middag hos Fam.Alexander men jag tänker vara nykter och köra.
Jag kanske är tråkig fast JAG mår iallafall bra och jag gör precis som jag vill ;)
Skål! ( har kaffe i glaset )







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar