torsdag 12 juli 2012

Ljudlöst

Många skäller på mig för att jag aldrig svarar i telefon. Jag har nästan alltid telefonen på ljudlöst och visst missar jag ett och annat samtal men jag kollar telefonen ofta och ringer upp när jag ser eller får tid.
Oftast så känner jag "vibrationerna" och hinner svara :)

Är det ett akut samtal hoppas jag att personen ringer igen eller har sagt något på mobilsvaret för då vet jag om jag ska ringa upp snabbt eller kan vänta.

Varför har jag telefonen på ljudlöst?
Jo för att jag tycker inte om när när telefonen ringer när man är bland mycket folk, sitter på restaurang, står i en kö eller är på en buss, tåg etc.
Jag tycker inte om att prata inför massa andra människor som lyssnar och stirrar.
Självklart så har jag telefonen på eller under extra uppsikt om det är något viktigt eller om jag vet att någon ev måste få tag på mig.

Jag tycker själv inte om att höra dessa jäkla skränande signaler från alla mobiler eller sitta på en buss och höra hur någon tjafsar , gapar, skriker och pratar privata saker. Det är oundvikligt att inte höra.
Vill inte avnjuta en middag och samtidigt ha någon bredvid som gapflabbar och tjoar högt med någon i sin telefon. Det är osmakligt!

Näää jag är inte gammal och tråkig (kanske lite då) och jag blir givetvis inte sur eller sitter och blänger på någon som pratar i telefon. Jag pratar ju självklart oxå i min mobil :)
Man har ju en mobil för att kunna bli nådd eller kunna ringa om det behövs.
Men är man i en situation omgiven av människor tycker jag man kan svara men ta det viktigaste och sen avsluta samtalet så snabbt det går eller kanske visa hänsyn och gå undan lite.

Det står en insändare om detta i tidningen idag och det var därför jag kom att tänka på det!

Jag är absolut inte bitter eller arg är bara lite på "hugget" idag :)
Så om nån pratar i mobilen i närheten av mig idag kommer man ev få onda ögat hahaha

Och annars da?
Jo da, vaknade nyss. Nu ska jag iväg till gymmet.

Tjo och tjim!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar