tisdag 31 juli 2012

God morgon

Mmm det var iallafall en GOD morgon för katten.
Jag gjorde mig en ägg o kaviarmacka och satte mig på altanen och tänkte avnjuta frukosten i solen. Tittade bort en sekund och vips så hade katten tagit den.

Gaaaah!
Som tur är, annars hade jag jagat katten över hela Lindsdal och stoppat ner honom i Emmas bassäng, så hade jag ett ägg till och mackan kunde så småningom avnjutas, dock med en hel del irritation i kroppen.

Men nu är jag glad igen. :)
Men efter mitt vrål så vågar sig väl katten inte hem på ett tag.
Det är mitt egna fel att han tror han är en hund. Han sitter alltid och tigger vid bordet och han brukar få smaka, iallafall av mig.

Men näää så där gör man inte ostraffat mot mig. Nu kan han glömma sina skinkbitar ikväll.
Hmpfft...

Fast jag är vek och det vet han. Han kommer snart komma strykandes, buffa och "knorra" och då smälter jag.


I em är vi bjudna till Fam.Alexander på lite käk och umgänge.
Blir nog en promenix in till Larmtorget kan jag tro. Dom bor på Ängö så det blir nära och bra.

Funderar på att ge mig ut på stan och leta doppresent. Lillkusinen Hjalmar ska döpas på söndag.
Eller så är jag hemma och tar tag i alla "måsten" innan vi ska iväg?!
Får se...

Ha en bra dag, hoppas solen tittar fram lite på er mellan alla stora moln.






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar