torsdag 12 juli 2012

Underbara svenska sommaren

Man ska inte klaga eller gnälla, bara göra det bästa av situationen.
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...jo visst men fy farao vad svensk sommar suger.
Visst har vi solglimtar men mest mulet, regn och blåsigt värre.
Och det är inte direkt några varma vindar...Frös idag när jag cyklade till gymmet och då är det mitten av juli. WTF?

Ååå vad segt det är.
Man kan ju inte planera nåt för man vet aldrig hur vädret ska vara och ibland funkar det inte alltid med en plan B.

Imorgon ska det bli ostadigt väder, typiskt när det är marknad i staden.På lördag ska det visst tokregna och åska, då blir det nog att hoppa över Victoriadagen. Det gör förvisso inget. Vi har inte betalt biljetterna men det är ändå trist när man har planerat något.

Men snälla...jag ber till högre makter, inget regn på söndag, tack!
Slottsruinen, picknick och Winnerbäck, det passar liksom inte in med regn.
Det är min födelsedag då och det enda jag önskar är, INGET REGN!
Ok?

Nu ska jag börja laga lite lunch. Fisk och potatis på menyn idag.
Smaskens!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar