tisdag 4 oktober 2011

Ut med skiten

Eller skit är väl inte rätta ordet, smutsen kanske låter bättre. Vi har en städdag. Alla mattor ut, det dammas och torkas, blommorna duschas, dammsuga, torka golv...You name it!
Skönt att ta en riktig städdag ibland. Även att jag avskyr att städa. Tycker verkligen det är skittråkigt, fast jag älskar däremot när det är rent , fint och ordning runt mig.
På tal om ordning så får jag nog ta ett snack med min son idag. Har lust att lägga ut en bild på hans rum men då blir han nog inte så glad. Men får det verkligen se ut hur som helst i ett rum? Det är katastrof i hans rum. Katastrof med STORA bokstäver.
Den där "kan inte städa och hålla iordning"-genen har han ärvt av sin far. Så måste det vara. ;)
Visst, jag skulle kunna gå in och styra upp i hans rum men näää...han är snart 18 år. Han anser sig själv vara tillräckligt vuxen för att resa utomlands själv, tatuera sig osv, då måste man väl ändå kunna städa sitt rum??!!
Det är ju visserligen bara han själv, och stackars ordningsamma Tilda, som måste dras med eländet :)

Nu har jag lunch i magen och lite extra energi så nu ska jag plugga lite innan Emma kommer hem.
Och efter att vi har fikat, är ju kanelbullensdag idag, så fortsätter städet tills det är dags att dra på Sumba och dansmix.
Gutt!

Jag känner mig så glad idag. Bäst att passa på att njuta, det kan ju vända snabbt :)

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar