tisdag 11 oktober 2011

Skiljas

Nu har jag fått veta ytterligare att en som står mig nära ska skiljas. Vad händer?
Känns tråkigt men kanske är det det bästa, iaf just nu.

Tänker på dig, var stark, kämpa. Finns här för dig!

När man är mitt ibland andra par som har det jobbigt, som bråkar eller som ska separera så funderar man en hel del på sig själv och det förhållande man lever i.
Jag inser nu att jag har det bra, väldigt bra.
Tänker just nu att jag aldrig mera ska gnälla eller klaga...hm...det kommer jag att göra , såklart. Jag är ju tjejen som aldrig är nöjd :)

En gång när jag var sur på min man och tyckte att jag gjorde ALLT här hemma så satte jag mig och gjorde en lista. Jag tänkte att nu fan ska jag skriva upp allt jag gör och allt han gör och sen ska han minsann få se vilken skillnad det är.
Jag skrev upp allt jag gjorde och sen började jag skriva allt han gjorde. Jag skrev och skrev och det blev mer och mer grejer och tillslut insåg jag att han faktiskt gör en hel del. Jag kastade lappen, snabbt! Hehehe

Det viktiga i ett förhållande är att man lär sig att inte leta fel utan att se det som är bra, att man uppskattar det lilla och att man "ser" varandra även i vardagen.
För mig är tillit, trygghet och respekt viktigt och att jag känner mig älskad och uppskattad.
Jag älskar dig min älskade man...Puss

Nähe...nu åter till studierna.

Ha en bra kväll!



Kursiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar